З 01 травня 2018 року починає діяти новий Порядок призначення житлових субсидій.
Основне установлене правило, про яке мають знати всі, це:
з 1 травня 2018 р. призначення житлової субсидії здійснюється лише після подання нових заяви і декларації, якщо у складі домогосподарства є:
— особи, які відповідають вимогам Положення про порядок призначення житлових субсидій;
— внутрішньо переміщені особи;
— особи, члени сім’ї яких не зареєстровані за адресою домогосподарства;
— особи, які є орендарями житлових приміщень (будинків);
— особи, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично в ньому не проживають.
Окремо зупинимось на переліку осіб у складі домогосподарства, які відповідають вимогам Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого Постановою КМУ від 27 квітня 2018 р. № 329, це — особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (далі — особи, доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії), і в цьому періоді:
-за інформацією ДФС, Пенсійного фонду України, у них взагалі відсутні доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії; або
-вони отримували середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії; та/або
-вони не сплатили єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії.
Також нове обмежувальне право на отримання субсидії:
З 1 травня 2018 року субсидія відміняється якщо площа квартири перевищує 120 кв. метрів, а будинку – 200 кв. м, крім дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей. Власники такої житлової площі будуть оплачувати послуги у повному обсязію
Порядок звернення за житловою субсидією
Кому призначається субсидія
Громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України та проживають у житлових приміщеннях (будинках).
Житлова субсидія призначається одному із членів домогосподарства, які зареєстровані і фактично проживають в житловому приміщенні (будинку).
Важливо звернути увагу, що також субсидія може бути призначена:
— За рішенням комісії житлова субсидія може призначатися одному із членів домогосподарства, які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому на підставі договору найму (оренди) житла (далі — орендарі), або індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію, у разі, коли їм нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
-За рішенням комісії житлова субсидія може призначатися одному із членів домогосподарства, які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому без укладеного договору найму (оренди) житла, у разі, коли вони є внутрішньо переміщеними особами. У такому випадку склад домогосподарства декларується заявником під час звернення за призначенням житлової субсидії.
Куди подаються документи
З питання призначення житлової субсидії необхідно звернутися до управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації (далі- УСЗ).
У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами для призначення субсидій здійснюють уповноважені особи, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад.
Перелік документів для призначення житлової субсидії:
-заяву про призначення житлової субсидії за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі — заява);
-декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі — декларація);
-довідки про доходи — у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у порядку, встановленому цим Положенням.
У разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;
-договір найму (оренди) житла (у разі наявності).
Заява та декларація можуть бути надіслані структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за зареєстрованим місцем проживання заявника (орендарі, внутрішньо переміщені особи — за фактичним місцем проживання) поштою або в електронній формі через офіційний веб-портал Мінсоцполітики або інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з накладенням електронного цифрового або електронного підпису, створеного шляхом додавання до заяви в електронній формі ідентифікаційних даних декларанта, підтверджених у процесі автентифікації з використанням електронної системи ідентифікації, що використовує базу клієнтських даних банків.
Порядок обрахунку розміру субсидії
Розрахунки щодо визначення розміру житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинкомздійснюються в такій послідовності:
1) визначення середньомісячного сукупного доходу домогосподарства та відсотка обов’язкової частки його плати за житлово-комунальні послуги, витрат на управління багатоквартирним будинком у такому доході;
2) визначення місячного розміру плати за житлово-комунальні послуги та/або місячного розміру внеску/платежу об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування;
3) визначення розміру житлової субсидії як різниці між місячним розміром плати за житлово-комунальні послуги та/або місячним розміром внеску/платежу об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування і обов’язковою часткою плати за житлово-комунальні послуги та/або витрат на управління багатоквартирним будинкомю
Розрахунки щодо визначення розміру житлових субсидій на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива здійснюються у такій послідовності:
1) визначення річного сукупного доходу домогосподарства та відсотка обов’язкової частки плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо у такому доході;
2) визначення розміру плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування;
3) визначення розміру житлової субсидії як різниці між розміром плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування і відсотком обов’язкової частки плати.
Розрахунки щодо визначення розміру житлових субсидій на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива і оплату житлово-комунальних послуг здійснюються у такій послідовності:
1) визначення річного сукупного доходу і обов’язкової частки плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо та житлово-комунальні послуги у такому доході;
2) визначення розміру плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо та житлово-комунальні послуги на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування;
3) визначення розміру житлової субсидії як різниці між розміром плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо і житлово-комунальні послуги на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування і обов’язковою часткою плати;
4) визначення розміру щомісячної житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг.
Підсумовуючи новий порядок призначення субсидії, зазначемо тезісно основні його нові вектори:
-з 1 травня 2018 року соціальна норма на газове опалення буде наближена до реальних обсягів споживання і становитиме 4,5 м3 на 1 м2 площі, електроопалення – 30 кВт.год на 1 м2 площі;
— при призначені субсидії на понаднормову площу житла, норма може бути збільшена не більш ніж на 30%;
— безробітним, необхідно буде стати на облік до центру зайнятості. А тим людям працездатного віку, хто претендує на субсидію, але не реєструється як безробітний, УСЗ рахуватимуть дохід три прожиткові мінімуми – 5286 гривень;
-внутрішньо-переміщені особи відтепер зможуть оформити субсидію без договору оренди житла – лише на підставі заяви і декларації, з вказанням складу домогосподарства. Заява стане приводом для обстеження матеріально-побутових умов, а сам акт про обстеження – підставою для призначення субсидії.
-якщо у власності сім’ї є автомобіль, якому менше п’яти років, крім мопеда та авто, наданого органом соціального захисту населення, субсидію не призначатимуть;
-доходи від оренди майна, зокрема, від здачі в оренду квартири, тепер необхідно буде також вказувати в деклараціях про доходи – в новій графі «інші доходи».
Tags: порядок отримання субсидій 2011, субсидії, субсидія 2015, субсидія 2018, травень 2018
Доброго дня. Мене цікавить таке питання: мій чоловік непрацює, але він є приватним підприємцем без доходів, можна в такому випатку отримати субсидію?
Відповідь: так
Доброго дня! Скажіть будь-ласка, чи нададуть нам субсидію, якщо я зареєстрована в 2х кімнатній квартирі (70 кв.м.), квартира на чоловікові), а чоловік з сином зареєстровані в квартирі свекрухи, але проживають зі мною. Доходів не маю (крім допомоги на дитину), чоловік працює. Дякую!
Відповідь: так
Доброго дня. В квартирі прописаний син-студент, який не отримує стипендії, а навпаки сплачує за навчання(батьки сплачують). Чи потрібно його вписувати в деклараційному розділі про доходи і якщо так, то що писати?
Відповідь: якщо він проживає в цій квартирі-тоді вписувати.
Чи потрібна довідка про площу і де ії взяти — проблема в тому, що будинок (440 кв.м)має один номер. Є два співвласника один -41%, другий співласник 59 %. Різні рахунки на оплату газу, електроенергії, води, сміття. Звернулась щоб оформити субсідію, мені відповіли — принесіть довідку про вашу площу. Адже можна порахувати з домової книги — один співласник 41% — 180 кв.м (проживають 2 особи), другий 59% -260 кв.м. (прописані і проживають 5 осіб)
Відповідь: довідка пр площі не потрібна, потрібен правоустановчий документ на нерухомість
Добрий день! Якщо я заповнюю доходи мо’ї сім’ї за останні 3 місяці, чи повинна я брати довідку про пенсію по втраті годувальника на 1 дитину та аліменти на 2-гу, якщо їх теж перераховує пенсійний фонд. Та довідку з банка про отримання відсотків по вкладу? Велике дякую за відповідь.
Відповідь: по ПФУ- не потрібно, з банка- потрібно
Мыс женой живем в селе дом общей площадью 72кв.м.жилая площадь 33кв.м.жена инвалид 2гр.пенсия 1046грн.,я работаю зарплата1241грн.имеем земельные паи (сдаем в аренду)арендная плата за 2014г.5100грн ЗА один пай.В доме прописан наш сын но не проживает (с 2012года находится на военной службе по контракту ,УЧАСТНИК ВОЕННЫХ ДЕЙСТВИЙ в зоне АТО).В начислении субсидии нам отказали.Чи правомірно нам відмовили?
ВідповідЬ: яка причина відмови? ми ж не бачимо відмову, не можемо проаналізувати її правомірність. Прочитайте відповідну статтю на сайті про субсидію, отримайте письмову відмову та пояснення причини, і вже далі можна буде зробити висновок про правомірність
Я проживаю і зареєстрована з колишнім чоловіком на одному домоволодінні.чоловік ніде не працює.Який дохід я маю показати за чоловіка у декларації і чи можна подавати дохід за останні 3 місяці.
Відповідь: за три місяці-можна, так і вказуєте, що не працює, в цьому випадку йому буде врахована мін.з.п. прі розрахунку субсидії
Сім’я проживає у будинку свекрухи (вона не приписана, є власником) і там на мене оформлена субсидія. чи може свекруха або її дочка, які проживають в квартирі (свекруха є власником квари і прописана там) оформити субсидію на себе?
Відповідь: при умові переоформленні ліцевих рахунків на себе
У нас виникли непорозумiння в сiль радi. Ми з мамою прописанi в Нововоронцовский районi,а соцiальна допомога(одинока мати) приходить з Бериславського оскiльки ми ранiше там проживали. Скажiть, чи обов’язково нам переводить документи ,щоб оформить субсидiю за мiсцем проживания?
Відповідь: так
Я одинокий пенсіонер.Чи потрібно надавати довідку про дохід від пенсійного фонду (інших доходів немає), в разі заповнення декларації про дохід за три місяці.(Розмір пенсії перерахований в звязку з виявленням помилки).
Відповідь: ні, не потрібно, ця інформацію надається УПФУ на адресу УПСЗ за внутрішніми документами.