З 01 травня 2018 року починає діяти новий Порядок призначення житлових субсидій.
Основне установлене правило, про яке мають знати всі, це:
з 1 травня 2018 р. призначення житлової субсидії здійснюється лише після подання нових заяви і декларації, якщо у складі домогосподарства є:
— особи, які відповідають вимогам Положення про порядок призначення житлових субсидій;
— внутрішньо переміщені особи;
— особи, члени сім’ї яких не зареєстровані за адресою домогосподарства;
— особи, які є орендарями житлових приміщень (будинків);
— особи, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично в ньому не проживають.
Окремо зупинимось на переліку осіб у складі домогосподарства, які відповідають вимогам Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого Постановою КМУ від 27 квітня 2018 р. № 329, це — особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (далі — особи, доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії), і в цьому періоді:
-за інформацією ДФС, Пенсійного фонду України, у них взагалі відсутні доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії; або
-вони отримували середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії; та/або
-вони не сплатили єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії.
Також нове обмежувальне право на отримання субсидії:
З 1 травня 2018 року субсидія відміняється якщо площа квартири перевищує 120 кв. метрів, а будинку – 200 кв. м, крім дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей. Власники такої житлової площі будуть оплачувати послуги у повному обсязію
Порядок звернення за житловою субсидією
Кому призначається субсидія
Громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України та проживають у житлових приміщеннях (будинках).
Житлова субсидія призначається одному із членів домогосподарства, які зареєстровані і фактично проживають в житловому приміщенні (будинку).
Важливо звернути увагу, що також субсидія може бути призначена:
— За рішенням комісії житлова субсидія може призначатися одному із членів домогосподарства, які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому на підставі договору найму (оренди) житла (далі — орендарі), або індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію, у разі, коли їм нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
-За рішенням комісії житлова субсидія може призначатися одному із членів домогосподарства, які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому без укладеного договору найму (оренди) житла, у разі, коли вони є внутрішньо переміщеними особами. У такому випадку склад домогосподарства декларується заявником під час звернення за призначенням житлової субсидії.
Куди подаються документи
З питання призначення житлової субсидії необхідно звернутися до управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації (далі- УСЗ).
У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами для призначення субсидій здійснюють уповноважені особи, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад.
Перелік документів для призначення житлової субсидії:
-заяву про призначення житлової субсидії за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі — заява);
-декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі — декларація);
-довідки про доходи — у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у порядку, встановленому цим Положенням.
У разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;
-договір найму (оренди) житла (у разі наявності).
Заява та декларація можуть бути надіслані структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за зареєстрованим місцем проживання заявника (орендарі, внутрішньо переміщені особи — за фактичним місцем проживання) поштою або в електронній формі через офіційний веб-портал Мінсоцполітики або інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з накладенням електронного цифрового або електронного підпису, створеного шляхом додавання до заяви в електронній формі ідентифікаційних даних декларанта, підтверджених у процесі автентифікації з використанням електронної системи ідентифікації, що використовує базу клієнтських даних банків.
Порядок обрахунку розміру субсидії
Розрахунки щодо визначення розміру житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинкомздійснюються в такій послідовності:
1) визначення середньомісячного сукупного доходу домогосподарства та відсотка обов’язкової частки його плати за житлово-комунальні послуги, витрат на управління багатоквартирним будинком у такому доході;
2) визначення місячного розміру плати за житлово-комунальні послуги та/або місячного розміру внеску/платежу об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування;
3) визначення розміру житлової субсидії як різниці між місячним розміром плати за житлово-комунальні послуги та/або місячним розміром внеску/платежу об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування і обов’язковою часткою плати за житлово-комунальні послуги та/або витрат на управління багатоквартирним будинкомю
Розрахунки щодо визначення розміру житлових субсидій на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива здійснюються у такій послідовності:
1) визначення річного сукупного доходу домогосподарства та відсотка обов’язкової частки плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо у такому доході;
2) визначення розміру плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування;
3) визначення розміру житлової субсидії як різниці між розміром плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування і відсотком обов’язкової частки плати.
Розрахунки щодо визначення розміру житлових субсидій на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива і оплату житлово-комунальних послуг здійснюються у такій послідовності:
1) визначення річного сукупного доходу і обов’язкової частки плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо та житлово-комунальні послуги у такому доході;
2) визначення розміру плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо та житлово-комунальні послуги на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування;
3) визначення розміру житлової субсидії як різниці між розміром плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо і житлово-комунальні послуги на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування і обов’язковою часткою плати;
4) визначення розміру щомісячної житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг.
Підсумовуючи новий порядок призначення субсидії, зазначемо тезісно основні його нові вектори:
-з 1 травня 2018 року соціальна норма на газове опалення буде наближена до реальних обсягів споживання і становитиме 4,5 м3 на 1 м2 площі, електроопалення – 30 кВт.год на 1 м2 площі;
— при призначені субсидії на понаднормову площу житла, норма може бути збільшена не більш ніж на 30%;
— безробітним, необхідно буде стати на облік до центру зайнятості. А тим людям працездатного віку, хто претендує на субсидію, але не реєструється як безробітний, УСЗ рахуватимуть дохід три прожиткові мінімуми – 5286 гривень;
-внутрішньо-переміщені особи відтепер зможуть оформити субсидію без договору оренди житла – лише на підставі заяви і декларації, з вказанням складу домогосподарства. Заява стане приводом для обстеження матеріально-побутових умов, а сам акт про обстеження – підставою для призначення субсидії.
-якщо у власності сім’ї є автомобіль, якому менше п’яти років, крім мопеда та авто, наданого органом соціального захисту населення, субсидію не призначатимуть;
-доходи від оренди майна, зокрема, від здачі в оренду квартири, тепер необхідно буде також вказувати в деклараціях про доходи – в новій графі «інші доходи».
Tags: порядок отримання субсидій 2011, субсидії, субсидія 2015, субсидія 2018, травень 2018
Добрий день. Скажіть, будь-ласка, чи потрібно і через який час потрібно переоформляти субсидію? Які документи повинні подаватися? Я вперше оформила в червні 2015 року.
Дякую.
Відповідь: ознайомтесь з статтею про субсидію на сайті
Скажіть будь ласка довідка про доходи за який період може бути, у нас вимагають за 2014р. а зараз уже майже кінець 2015, де можна знайти статтю закону в якій ідеться про те за який період я можу взяти довідку про доходи.
Відповідь: стаття є на сайті, ви маєте право або за 2014 рік декларувати, або за шість чи трі місяці 2015 року, перед зверненням за субсидією
Я і дочка не проживаємо за місцем реєстрації Чоловік оформляє субсидію і я повинна представити документ(довідку-акт) з місця фактичного проживання із підписами сусідів Це дійсно так? По місцю мого фактичного проживання вимагають теж довідку що я не проживаю за місцнм реєстрації На кожну довідку треба теж довідку і тд і тд Поясніть будь ласка!
Відповідь: обгрунтовне пояснення в статті на сайті ви знайдете. Щодо суті, то якщо ви подаєте на якусь допомогу чи субсидію, і ви не бажаєте щоб враховували того, хто не живе, а зареєстрован-ви маєте надати підтверджуючі документи, це логічно, законно та обгрунтовано.
Скажіть, будь ласка, чи потрібно вказувати в декларації наявність земельного паю, який ми обробляємо самостійно, в аренді він не знаходиться. Ні в яких документах не відображено, який дохід ми отримали з паю. Але в сільраді говорять, що ми повинні вказати в декларації вид доходу — земельний пай. Чи праві вони?
Відповідь: пай ви маєте включити, від обороблення самостійно, відповідно до методики вам і порахуються дохід
якщо автомобыль проданий у вересні, за субсидією звертаюсь у жовтні. а доходи беруться за 2014 рік то продаж автомобіля не буде включатись при розрахунку субсидії
Відповідь: не буде
ще скажіть будь ласка чи продажа автомобіля включається в дохід?
Відповідь: так, якщо була у звітномі періоді
я дуже перепрошую, та Ви надали надзвичайно вичерпну відповідь, то правильно я розумію сума не використаної субсидії буде зарахована в майбутньому періоді як обовязкова частка і мені доведеться доплатити 40 грн??????????
Відповідь: так
Розясныть будь ласка цей абзац:я правильно розумыю, якщо моя обовязкова частка по газу 400 грн, а норми споживання на місяць 260 м3, а я використала лише 210 м3, то розмір субсидії за зекономлені мною 50 м3 газу буде зараховано як обовязкову частку в наступному місяці, і мені лише доведеться доплатити 40 грн (400- 50*3,6) чи я не так трактую цей абзац??? _______ Громадяни, яким призначено субсидію для відшкодування витрат
на оплату житлово-комунальних послуг, зобов’язані щомісячно
сплачувати свою обов’язкову частку витрат на оплату цих послуг.
У разі коли вартість фактично використаної послуги менша ніж
обов’язкова частка витрат на оплату цієї послуги, громадяни
сплачують її фактичну вартість. Сума субсидії, яку структурними
підрозділами з питань соціального захисту населення було
переказано на рахунки виконавців/виробників житлово-комунальних
послуг для оплати їх вартості в розмірі соціальних нормативів і
яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання
послуг, зараховується виконавцем/виробником як оплата послуг, у
тому числі обов’язкової частки платежу домогосподарства, на
наступні розрахункові періоди.
Відповідь:зарахровано буде у майбутній період
Доброго дня! Підкажіть будь-ласка. Сім’я з 4 чоловік, 2 пенсіонера, 1 приватний підприємець 2 група, 1 член сім’ї не працює, не зареєстрований в центрі зайнятості довідки про доходи немає. Чи можна подавати документи на субсидію, і який дохід вказувати за непрацюючого члена сім’ї. Кажуть що треба писати за нього мінімальну зарплату. Чи правильно це і чи не буде потім проблем ?
Відповідь: писати фактичні дані, що доходу немає. А мінімальну зар.плату сам УПСЗ впише при розрахунку
Дякую за відповідь, а де брати довідку що власник (мама) не проживає в квартирі (прописана в іншому місті), а тільки я- орендар з сім’єю. В квартирі ніхто не прописаний
Відповідь: за фактичним проживанням мами, роботою, тощо. Закон не обмежую в тому, яка це має бути довідка, головне щоб засвідчувала факт