З 01 травня 2018 року починає діяти новий Порядок призначення житлових субсидій.

Основне установлене правило, про яке мають знати всі, це:

з 1 травня 2018 р. призначення житлової субсидії здійснюється лише після подання нових заяви і декларації, якщо у складі домогосподарства є:

— особи, які відповідають вимогам Положення про порядок призначення житлових субсидій;

— внутрішньо переміщені особи;

— особи, члени сім’ї яких не зареєстровані за адресою домогосподарства;

— особи, які є орендарями житлових приміщень (будинків);

— особи, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично в ньому не проживають.

Окремо зупинимось на переліку осіб у складі домогосподарства, які відповідають вимогам Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого Постановою КМУ від 27 квітня 2018 р. № 329, це — особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (далі — особи, доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії), і в цьому періоді:

-за інформацією ДФС, Пенсійного фонду України, у них взагалі відсутні доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії; або

-вони отримували середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії; та/або

-вони не сплатили єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії.

Також нове обмежувальне право на отримання субсидії:

З 1 травня 2018 року  субсидія відміняється якщо площа квартири перевищує 120 кв. метрів, а будинку – 200 кв. м, крім дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей. Власники такої житлової площі будуть оплачувати послуги у повному обсязію

Порядок звернення за житловою субсидією     

Кому призначається субсидія

Громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України та проживають у житлових приміщеннях (будинках).

Житлова субсидія призначається одному із членів домогосподарства, які зареєстровані і фактично проживають в житловому приміщенні (будинку).

Важливо звернути увагу, що також субсидія може бути призначена:

— За рішенням комісії житлова субсидія може призначатися одному із членів домогосподарства, які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому на підставі договору найму (оренди) житла (далі — орендарі), або індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію, у разі, коли їм нараховується плата за житлово-комунальні послуги.

-За рішенням комісії житлова субсидія може призначатися одному із членів домогосподарства, які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому без укладеного договору найму (оренди) житла, у разі, коли вони є внутрішньо переміщеними особами. У такому випадку склад домогосподарства декларується заявником під час звернення за призначенням житлової субсидії.

           Куди подаються документи

З питання призначення житлової субсидії необхідно звернутися до управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації (далі- УСЗ).

У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами для призначення субсидій здійснюють уповноважені особи, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад.

         Перелік документів для призначення житлової субсидії:

-заяву про призначення житлової субсидії за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі — заява);

-декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі — декларація);

-довідки про доходи — у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у порядку, встановленому цим Положенням.

У разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;

-договір найму (оренди) житла (у разі наявності).

Заява та декларація можуть бути надіслані структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за зареєстрованим місцем проживання заявника (орендарі, внутрішньо переміщені особи — за фактичним місцем проживання) поштою або в електронній формі через офіційний веб-портал Мінсоцполітики або інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з накладенням електронного цифрового або електронного підпису, створеного шляхом додавання до заяви в електронній формі ідентифікаційних даних декларанта, підтверджених у процесі автентифікації з використанням електронної системи ідентифікації, що використовує базу клієнтських даних банків.

Порядок обрахунку розміру субсидії

Розрахунки щодо визначення розміру житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинкомздійснюються в такій послідовності:

1) визначення середньомісячного сукупного доходу домогосподарства та відсотка обов’язкової частки його плати за житлово-комунальні послуги, витрат на управління багатоквартирним будинком у такому доході;

2) визначення місячного розміру плати за житлово-комунальні послуги та/або місячного розміру внеску/платежу об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування;

3) визначення розміру житлової субсидії як різниці між місячним розміром плати за житлово-комунальні послуги та/або місячним розміром внеску/платежу об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування і обов’язковою часткою плати за житлово-комунальні послуги та/або витрат на управління багатоквартирним будинкомю

Розрахунки щодо визначення розміру житлових субсидій на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива здійснюються у такій послідовності:

1) визначення річного сукупного доходу домогосподарства та відсотка обов’язкової частки плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо у такому доході;

2) визначення розміру плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування;

3) визначення розміру житлової субсидії як різниці між розміром плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування і відсотком обов’язкової частки плати.

Розрахунки щодо визначення розміру житлових субсидій на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива і оплату житлово-комунальних послуг здійснюються у такій послідовності:

1) визначення річного сукупного доходу і обов’язкової частки плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо та житлово-комунальні послуги у такому доході;

2) визначення розміру плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо та житлово-комунальні послуги на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування;

3) визначення розміру житлової субсидії як різниці між розміром плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо і житлово-комунальні послуги на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування і обов’язковою часткою плати;

4) визначення розміру щомісячної житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг.

Підсумовуючи новий порядок призначення субсидії, зазначемо тезісно основні його нові вектори:

-з 1 травня 2018 року соціальна норма на газове опалення буде наближена до реальних обсягів споживання і становитиме 4,5 м3 на 1 м2 площі, електроопалення – 30 кВт.год на 1 м2 площі;

— при призначені субсидії на понаднормову площу житла, норма може бути збільшена не більш ніж на 30%;

— безробітним, необхідно буде стати на облік до центру зайнятості. А тим людям працездатного віку, хто претендує на субсидію, але не реєструється як безробітний, УСЗ рахуватимуть дохід три прожиткові мінімуми – 5286 гривень;

-внутрішньо-переміщені особи відтепер зможуть оформити субсидію без договору оренди житла – лише на підставі заяви і декларації, з вказанням складу домогосподарства. Заява стане приводом для обстеження матеріально-побутових умов, а сам акт про обстеження – підставою для призначення субсидії.

-якщо у власності сім’ї є автомобіль, якому менше п’яти років, крім мопеда та авто, наданого органом соціального захисту населення, субсидію не призначатимуть;

-доходи від оренди майна, зокрема, від здачі в оренду квартири, тепер необхідно буде також вказувати в деклараціях про доходи – в новій графі «інші доходи».

 

Tags: , , , ,

2 615 комментариев on Нові правила отримання субсидій на послуги ЖКГ

  1. Оксана:

    Доброго дня, я прописана одна в квартирі площею 66 кв.м. чи можу я розраховувати на субсидію?
    Чи можу я розраховувати на субсидію по соціальних нормативах житла (48,87 м2) чи мені взагалі не нададуть субсидію так як соціальні нормативи житла в мене перевищені?
    Я одружена, але прописана одна в квартирі, для оформлення субсидії потрібно вказати тільки мої доходи чи доходи сім’ї?

    Відповідь: так, повніше інформація по субсидіям є в статті на сайті

  2. Людмила:

    Добрий день. Скажіть будь-ласка, чи можу я оформити субсидію, якщо я власник 3-х квартири площа 65 кв.м. В квартирі прописано 6 чоловік (3 дорослих і 3 дітей), фактично проживає 9 чоловік. Які треба документи, і кого вказувати в декларації?

    Відповідь: перелік документів в статті на сайті є, вказуєте всіх, хто фактично проживає

  3. Олена Володимирівна:

    Доброго дня! Скажіть будь-ласка, чи можлива субсидія в такому варіанті: площа 3-х кімнатної квартири 65 кв.м., зареєстровано ( вони і проживають ) 5 дорослих людей. 1 пенсіонер ( пенсія 3000,00 грн), один працюючий ( з/п 3500,00) та троє не працюють.? Дякую за відповідь

    Відповідь: так, зверніться в УСЗ

  4. орися:

    Дякую за відповідь. Прошу сказати ,скільки часу я можу не приймати спадщину,не втрачаючи своїх прав на неї,якщо я вже подала свої дані ,як претендента на спадщину до пів року після смерті батька.

    Відповідь: подавши заяву -ви вже її фактично прийняли. Питання лише в отриманні свідоцтва (а це без обмеження часу), та одночасно з отриманням свідоцтва- відбуваєтья реєстрація ваших прав як власника.
    Можливо ви вже у нотаріуса все заповнили для реєстрації вас як власника, і він все зробить автоматично по спливу 6-ти місяців

  5. орися:

    Доброго дня. Я живу з сино в квартирі і отримую субсидії. Після смерті батька мені пропонують отримати одну дванадцяту частину від заміського будинка. Я знаю,що найближчих 10-20 років спадкоємицею буду лише на папері .Чи буду я отримувати субсидії ?

    Відповідь: еквівалент ціни від спадщини входитиме до вашого сукупного доходу при визначенні права на субсидію

  6. Наталія:

    Добрий день!
    Свекор є власником квартири і проживає там, але не зареєстрований в ній. В цій квартирі взагалі ніхто не зареєстрований. Може він подавати на субсидію і чи потрібно робити акт в жеку, що він там проживає?

    Відповідь: потрібен акт та переоформлення ліцевих рахунків

  7. Марина:

    Якщо змінилося джерело доходів. Який повинен бути зразок заяви-повідомлення про зміни доходів

    Відповідь: заява в довільній формі та подана декларація про доходи заново

  8. Алекс:

    Добрий день. Моя мама-пенсіонерка здає кімнату в своїй квартирі квартирантці. Чи можливо оформити субсидію також на особу яка арендує кімнату (щоб вони обидві отримували субсидію). Я розумію з вашої статті яка ситуація з цілим приміщенням зданим в оренду (договір, та рахунки на їмя орендара). Чи можна у випадку моєї мами оформити один з якихось рахунків на співмешканку орендуючу кімнату і чи буде того достатньо (разом щ договором найму) для субсидії? Дякую.

    Відповідь: договору лише недостатньо, необхідно щоб і ліцеві рахунки на час субсидії також були оформлені на отримувача субсидії. Але оскільки це одна квартира, та кімнати не виділені по окремим особовим рахункам-це не можливо

  9. Наталія:

    Брати довідку за рік чи за півроку?

    Відповідь: ви ж за рік доходи декларуєте, відповідно за рік і довідку. Додатково ознайомтесь з статтею на сайті

  10. Наталія:

    Добрий день! В квартирі зареєстровані свекруха, мій чоловік і двоє наших дітей, а я проживаю без реєстрації. Зробила акт в жеку, що я тут проживаю без реєстрації, але в УСЗ сказали, о цього не потрібно було робити, оскільки субсидія нараховується тільки на осіб, які зареєстровані, а мене враховувати не будуть при розрахунку. Чи це дійсно так?
    І друге питання: чоловік ФОП 3-я група, знаю, що зараз при нарахуванні субсидії йому будуть рахувати дохід 4 прожиткових мінімуми (5800 грн). Тобто довідку з податкової йому вже брати не потрібно? А якщо його дохід менше, ніж 5800?

    Відповідь: 1 — не вірно, мають нараховувати по Акту, для цього ж він і робився. 2 — для 3-ої групи довідку краще брати, тим більше якщо доіх менше 4 прожитк.

Добавить комментарий