З 01 травня 2018 року починає діяти новий Порядок призначення житлових субсидій.
Основне установлене правило, про яке мають знати всі, це:
з 1 травня 2018 р. призначення житлової субсидії здійснюється лише після подання нових заяви і декларації, якщо у складі домогосподарства є:
— особи, які відповідають вимогам Положення про порядок призначення житлових субсидій;
— внутрішньо переміщені особи;
— особи, члени сім’ї яких не зареєстровані за адресою домогосподарства;
— особи, які є орендарями житлових приміщень (будинків);
— особи, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично в ньому не проживають.
Окремо зупинимось на переліку осіб у складі домогосподарства, які відповідають вимогам Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого Постановою КМУ від 27 квітня 2018 р. № 329, це — особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (далі — особи, доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії), і в цьому періоді:
-за інформацією ДФС, Пенсійного фонду України, у них взагалі відсутні доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії; або
-вони отримували середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії; та/або
-вони не сплатили єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії.
Також нове обмежувальне право на отримання субсидії:
З 1 травня 2018 року субсидія відміняється якщо площа квартири перевищує 120 кв. метрів, а будинку – 200 кв. м, крім дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей. Власники такої житлової площі будуть оплачувати послуги у повному обсязію
Порядок звернення за житловою субсидією
Кому призначається субсидія
Громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України та проживають у житлових приміщеннях (будинках).
Житлова субсидія призначається одному із членів домогосподарства, які зареєстровані і фактично проживають в житловому приміщенні (будинку).
Важливо звернути увагу, що також субсидія може бути призначена:
— За рішенням комісії житлова субсидія може призначатися одному із членів домогосподарства, які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому на підставі договору найму (оренди) житла (далі — орендарі), або індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію, у разі, коли їм нараховується плата за житлово-комунальні послуги.
-За рішенням комісії житлова субсидія може призначатися одному із членів домогосподарства, які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому без укладеного договору найму (оренди) житла, у разі, коли вони є внутрішньо переміщеними особами. У такому випадку склад домогосподарства декларується заявником під час звернення за призначенням житлової субсидії.
Куди подаються документи
З питання призначення житлової субсидії необхідно звернутися до управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації (далі- УСЗ).
У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами для призначення субсидій здійснюють уповноважені особи, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад.
Перелік документів для призначення житлової субсидії:
-заяву про призначення житлової субсидії за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі — заява);
-декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі — декларація);
-довідки про доходи — у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у порядку, встановленому цим Положенням.
У разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;
-договір найму (оренди) житла (у разі наявності).
Заява та декларація можуть бути надіслані структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за зареєстрованим місцем проживання заявника (орендарі, внутрішньо переміщені особи — за фактичним місцем проживання) поштою або в електронній формі через офіційний веб-портал Мінсоцполітики або інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з накладенням електронного цифрового або електронного підпису, створеного шляхом додавання до заяви в електронній формі ідентифікаційних даних декларанта, підтверджених у процесі автентифікації з використанням електронної системи ідентифікації, що використовує базу клієнтських даних банків.
Порядок обрахунку розміру субсидії
Розрахунки щодо визначення розміру житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинкомздійснюються в такій послідовності:
1) визначення середньомісячного сукупного доходу домогосподарства та відсотка обов’язкової частки його плати за житлово-комунальні послуги, витрат на управління багатоквартирним будинком у такому доході;
2) визначення місячного розміру плати за житлово-комунальні послуги та/або місячного розміру внеску/платежу об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування;
3) визначення розміру житлової субсидії як різниці між місячним розміром плати за житлово-комунальні послуги та/або місячним розміром внеску/платежу об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування і обов’язковою часткою плати за житлово-комунальні послуги та/або витрат на управління багатоквартирним будинкомю
Розрахунки щодо визначення розміру житлових субсидій на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива здійснюються у такій послідовності:
1) визначення річного сукупного доходу домогосподарства та відсотка обов’язкової частки плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо у такому доході;
2) визначення розміру плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування;
3) визначення розміру житлової субсидії як різниці між розміром плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування і відсотком обов’язкової частки плати.
Розрахунки щодо визначення розміру житлових субсидій на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива і оплату житлово-комунальних послуг здійснюються у такій послідовності:
1) визначення річного сукупного доходу і обов’язкової частки плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо та житлово-комунальні послуги у такому доході;
2) визначення розміру плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо та житлово-комунальні послуги на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування;
3) визначення розміру житлової субсидії як різниці між розміром плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо і житлово-комунальні послуги на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування і обов’язковою часткою плати;
4) визначення розміру щомісячної житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг.
Підсумовуючи новий порядок призначення субсидії, зазначемо тезісно основні його нові вектори:
-з 1 травня 2018 року соціальна норма на газове опалення буде наближена до реальних обсягів споживання і становитиме 4,5 м3 на 1 м2 площі, електроопалення – 30 кВт.год на 1 м2 площі;
— при призначені субсидії на понаднормову площу житла, норма може бути збільшена не більш ніж на 30%;
— безробітним, необхідно буде стати на облік до центру зайнятості. А тим людям працездатного віку, хто претендує на субсидію, але не реєструється як безробітний, УСЗ рахуватимуть дохід три прожиткові мінімуми – 5286 гривень;
-внутрішньо-переміщені особи відтепер зможуть оформити субсидію без договору оренди житла – лише на підставі заяви і декларації, з вказанням складу домогосподарства. Заява стане приводом для обстеження матеріально-побутових умов, а сам акт про обстеження – підставою для призначення субсидії.
-якщо у власності сім’ї є автомобіль, якому менше п’яти років, крім мопеда та авто, наданого органом соціального захисту населення, субсидію не призначатимуть;
-доходи від оренди майна, зокрема, від здачі в оренду квартири, тепер необхідно буде також вказувати в деклараціях про доходи – в новій графі «інші доходи».
Tags: порядок отримання субсидій 2011, субсидії, субсидія 2015, субсидія 2018, травень 2018
Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, який порядок переведення рахунків з власника квартири на іі сина?
Відповідь: законодавчо не прописан, у постачальника кожного виду послуги пишите заяву від власника та особи, на яку рахунки оформляють, і їх тимчасово переоформляють
Здравствуйте!
Мне нужно предоставить в УТСЗ справку о том, что по месту регистрации я фактически не проживаю.
В ЖЭКе по месту регистрации в выдаче справки отказали (сослались на «загруженность»).
В ЖЭКе по фактическому месту проживания эту справку также не дают, справедливо объясняя, что мои ФИО официально не «фигурируют» в базе данных ЖЭКа.
Есть нюанс: в течении 5 лет (по сей день) я пользуюсь услугами интернет-провайдера, который предоставляет услуги по официальному договору, где указаны и мой адрес (фактическое место проживания!) и мои паспортные данные.
В связи с этим вопрос: может ли справка (+ копия договора) от провайдера являться документом (для УТСЗ), подтверждающим то, что по месту регистрации я фактически не проживаю?
Спасибо!
Відповідь: ні, наполягайте на видачі довідки у завантаженого ЖЕКу
Скажите, если я оформляла компенсацию осенью на доплату по газу, как мне быть с субсидий? Её автоматом оформят или нужно подавать документы заново? Спасибо.
Відповідь: подавати заново
НЕПРАЦЮЮ ПІВ РОКУ, В ЦЕНТРІ ЗАЙНЯТОСТІ НЕЗАРЕЄСТРОВАННИЙ, В КВАРТИРІ ЗАРЕЄСТРОВАНО 2 ОСОБИ Я МІЙ МАЛИШ ОДНОРІЧНИЙ ЧИ Є ШАНС ОТРИМАТИ СУБСИДІЮ
Відповідь: після 01.05.2015 року- так
Дочка в декретній відпустці. Отримує на дитину щомісячно (до 2 років) 800 грн. Чи треба цю суму вказувати в декларації? Дякую.
Відповідь: так
Якщо дохід від оренди паю 600 кг зерна, як це відобразити в декларації
Відповідь: зверніться до УПСЗ там є приклад заповнення декларації за аналогічним показником
А як показувати пенсію? З урахуванням знятих 15%, чи повну призначену?
Відповідь: з урахуванням знятих
Здравствуйте. Подскажите, я единщик 2 группы. Какой доход мне нужно указывать в декларации? Ведь в налоговую я отчитываюсь не по чистому доходу, а грубо говоря показваю выручку… Как быть в этой ситуации? Потому как платить по новым тарифам без субсидии точно не смогу.
Відповідь: в декларації вказується та сума, яку у звіті, тобто виручку
У декларації про доходи повідомляється, що «заповнюються відомості про всі види доходів без урахування податку з доходів фізичних осіб із зазначенням установи, організації, підприємства, де отримується дохід». Тобто, вказувати тільки ту суму, яку «чистими» отримав на руки. Адже, у моєму розрахунковому листі по зарплаті вказано, що знято і військовий збір, і податок на доходи, і профспілковий внесок, і т.д., тобто цього не враховувати.
Відповідь: просіть видати нову довідку про з.п., для отримання субсидії
Доброго дня, чи є на сайті, та вкажіть на якому саме зразок заповнення декларації та заяви
Відповідь: на головній сторінці на сайті є посилання на норматвні акти, які регулюють це питання. Точний зразок в органах УПСЗ