З 01 травня 2018 року починає діяти новий Порядок призначення житлових субсидій.

Основне установлене правило, про яке мають знати всі, це:

з 1 травня 2018 р. призначення житлової субсидії здійснюється лише після подання нових заяви і декларації, якщо у складі домогосподарства є:

— особи, які відповідають вимогам Положення про порядок призначення житлових субсидій;

— внутрішньо переміщені особи;

— особи, члени сім’ї яких не зареєстровані за адресою домогосподарства;

— особи, які є орендарями житлових приміщень (будинків);

— особи, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично в ньому не проживають.

Окремо зупинимось на переліку осіб у складі домогосподарства, які відповідають вимогам Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого Постановою КМУ від 27 квітня 2018 р. № 329, це — особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (далі — особи, доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії), і в цьому періоді:

-за інформацією ДФС, Пенсійного фонду України, у них взагалі відсутні доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії; або

-вони отримували середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії; та/або

-вони не сплатили єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому ніж мінімальний, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії.

Також нове обмежувальне право на отримання субсидії:

З 1 травня 2018 року  субсидія відміняється якщо площа квартири перевищує 120 кв. метрів, а будинку – 200 кв. м, крім дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей. Власники такої житлової площі будуть оплачувати послуги у повному обсязію

Порядок звернення за житловою субсидією     

Кому призначається субсидія

Громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України та проживають у житлових приміщеннях (будинках).

Житлова субсидія призначається одному із членів домогосподарства, які зареєстровані і фактично проживають в житловому приміщенні (будинку).

Важливо звернути увагу, що також субсидія може бути призначена:

— За рішенням комісії житлова субсидія може призначатися одному із членів домогосподарства, які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому на підставі договору найму (оренди) житла (далі — орендарі), або індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію, у разі, коли їм нараховується плата за житлово-комунальні послуги.

-За рішенням комісії житлова субсидія може призначатися одному із членів домогосподарства, які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому без укладеного договору найму (оренди) житла, у разі, коли вони є внутрішньо переміщеними особами. У такому випадку склад домогосподарства декларується заявником під час звернення за призначенням житлової субсидії.

           Куди подаються документи

З питання призначення житлової субсидії необхідно звернутися до управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації (далі- УСЗ).

У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами для призначення субсидій здійснюють уповноважені особи, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад.

         Перелік документів для призначення житлової субсидії:

-заяву про призначення житлової субсидії за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі — заява);

-декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі — декларація);

-довідки про доходи — у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у порядку, встановленому цим Положенням.

У разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;

-договір найму (оренди) житла (у разі наявності).

Заява та декларація можуть бути надіслані структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за зареєстрованим місцем проживання заявника (орендарі, внутрішньо переміщені особи — за фактичним місцем проживання) поштою або в електронній формі через офіційний веб-портал Мінсоцполітики або інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з накладенням електронного цифрового або електронного підпису, створеного шляхом додавання до заяви в електронній формі ідентифікаційних даних декларанта, підтверджених у процесі автентифікації з використанням електронної системи ідентифікації, що використовує базу клієнтських даних банків.

Порядок обрахунку розміру субсидії

Розрахунки щодо визначення розміру житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинкомздійснюються в такій послідовності:

1) визначення середньомісячного сукупного доходу домогосподарства та відсотка обов’язкової частки його плати за житлово-комунальні послуги, витрат на управління багатоквартирним будинком у такому доході;

2) визначення місячного розміру плати за житлово-комунальні послуги та/або місячного розміру внеску/платежу об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування;

3) визначення розміру житлової субсидії як різниці між місячним розміром плати за житлово-комунальні послуги та/або місячним розміром внеску/платежу об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування і обов’язковою часткою плати за житлово-комунальні послуги та/або витрат на управління багатоквартирним будинкомю

Розрахунки щодо визначення розміру житлових субсидій на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива здійснюються у такій послідовності:

1) визначення річного сукупного доходу домогосподарства та відсотка обов’язкової частки плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо у такому доході;

2) визначення розміру плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування;

3) визначення розміру житлової субсидії як різниці між розміром плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування і відсотком обов’язкової частки плати.

Розрахунки щодо визначення розміру житлових субсидій на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива і оплату житлово-комунальних послуг здійснюються у такій послідовності:

1) визначення річного сукупного доходу і обов’язкової частки плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо та житлово-комунальні послуги у такому доході;

2) визначення розміру плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо та житлово-комунальні послуги на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування;

3) визначення розміру житлової субсидії як різниці між розміром плати за скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо і житлово-комунальні послуги на календарний рік у межах соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування і обов’язковою часткою плати;

4) визначення розміру щомісячної житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг.

Підсумовуючи новий порядок призначення субсидії, зазначемо тезісно основні його нові вектори:

-з 1 травня 2018 року соціальна норма на газове опалення буде наближена до реальних обсягів споживання і становитиме 4,5 м3 на 1 м2 площі, електроопалення – 30 кВт.год на 1 м2 площі;

— при призначені субсидії на понаднормову площу житла, норма може бути збільшена не більш ніж на 30%;

— безробітним, необхідно буде стати на облік до центру зайнятості. А тим людям працездатного віку, хто претендує на субсидію, але не реєструється як безробітний, УСЗ рахуватимуть дохід три прожиткові мінімуми – 5286 гривень;

-внутрішньо-переміщені особи відтепер зможуть оформити субсидію без договору оренди житла – лише на підставі заяви і декларації, з вказанням складу домогосподарства. Заява стане приводом для обстеження матеріально-побутових умов, а сам акт про обстеження – підставою для призначення субсидії.

-якщо у власності сім’ї є автомобіль, якому менше п’яти років, крім мопеда та авто, наданого органом соціального захисту населення, субсидію не призначатимуть;

-доходи від оренди майна, зокрема, від здачі в оренду квартири, тепер необхідно буде також вказувати в деклараціях про доходи – в новій графі «інші доходи».

 

Tags: , , , ,

2 615 комментариев on Нові правила отримання субсидій на послуги ЖКГ

  1. Елена:

    Я, являюсь собственником двух квартир ( одна досталась по завещанию от родителей). В настоящее время в этой квартире зарегистрирован мой сын. Имеет ли он право на получение субсидии?

    Відповідь: так, має право, за умови оформлення ліцевих рахунків по цій квартирі на нього

  2. Елена:

    Я, являюсь собственником двух квартир ( одна из двух мне досталась по завещанию от родителей) в этой квартире зарегистрирован мой сын. Имеет ли он право на получение субсидии?

    Відповідь: так, має

  3. Надія:

    Якщо у 2014 році у мене дохід пішов лише з грудня — то мені можуть не надати субсидію, як довший час безробітній? То мені тоді краще записувати час за останні 6 місяців? Чи все-таки те, що з грудня пішов якийсь стаж надасть мені право на субсидію?

    Відповідь: субсидію з 01 травня надають, і якщо доходу немає. Тому обирайте самі період декларування доходів

  4. Уляна:

    Чому ви баламутите людей ? Довідку про доходи треба вказувати у період з 01.01.2014 року по 31.12.2014року, а не як ви пишете за 12 міс чи за 6 міс на вибір.

    Відповідь: тому що закон дозволяє людині обирати -або 6 або 12 місяців, і це є тлумаченням закону.
    І, шановна, Уляна, право людей знати СВОЇ права та норми закону, а не йти як стадо, щоб їх не баламутили!
    А вже вибір за вами -відстоювати свої права, і користуватися ними чи ні!

  5. Надія:

    Вибачте, у мене виникло іще запитання — а чи можна виписати сестру (вона і так матиме право співвласника і крім того по заповіту — на частину квартири) в ЖЕКу у зв’язку з її тимчасовим, але довготривалим перебуванням за кордоном без її присутності? Чи щоб виписати потрібно кудись відразу її прописати обов’язково?

    Відповідь: виписати можна або через суд, або за її власною заявою в органи ДМС.

  6. Надія:

    Дякую за відповідь. На жаль надати довідки, що сестра проживає за кордоном не можемо — бо вона там не легально і документів не може(чи не хоче) надати. Тому, напевно, найкращий вихід — то ділити один особовий рахунок на 3 рахунки? І подавати на субсидію по частинам квартири.

    Відповідь: так, це буде найоптимальніший варіант

  7. Надія:

    Скажіть, будь-ласка, якщо квартира приватизована на 3 власників. І так як сестра зараз за кордоном (а оплати не надсилає за свою частину) — то нам субсидії не належать. Тато хоче розділити всі особові рахунки на 3 чоловіка(електрика, газ інші комунальні оплати). Чи можу тоді я як співвласник (власник 20м2) подавати на субсидії на свою половину?

    Відповідь: можете, і як співвласник, і можна подавати на всю квартиру з сестрою за кордоном- надайте по ній довідку що проживає за кордоном, і вона не буде враховуватись до складу родини

  8. Оксана:

    Дякую

  9. Оксана:

    А де взяти таку довідку?

    Відповідь: закон не визначає чіткого переліку: в ЖЕКу, за місцем фактичного проживання тощо

  10. Оксана:

    Я,чоловік та двоє дітей прописані в свекрухи.Але ми там не проживаємо вже більше 5 років.Чи повинна вона вказувати наші доходи?

    Відповідь: так, якщо не надасть довідки, що ви фактично не проживаєте

Добавить комментарий