Остання заява Мінсоцполітки щодо підвищення на 10 тис гривень допомоги при народженні дитини, яку підхопили усі ЗМІ в мене викликала великий подив і сум з того, що позитивним інформаційним приводом зробили зміни, які в цілому мають досить негативний присмак і наслідки для більшості сімей з дітьми.
Як на мене Мінсоцполітики у своїй заяві свідомо вводить в оману пресу, а відповідно і людей, які цю пресу читають. Жодним словом у цій заяві не згадано, що це збільшення є тільки для тих сімей де народилася перша дитина, а у випадку якщо народилася друга, третя або більше дитина то ці виплати значно скорочуються. Так , мама, яка народила 2 дитину отримає не 62 тисячі, а 41, а якщо це третя і наступні діти то скорочення ще більше 124 тис до 41.
І як можна сприймати той державний орган, який заявляючи про підвищення на 10 тисяч допомоги в одному випадку, не говорить про скорочення цієї ж допомоги на 20 і 80 тисяч в інших випадках. Як на мене це лицемірство. Вже краще взагалі не повідомляти про ці зміни, ніж давати таку інформацію. Це непорядно.
Загалом навіть анонсоване збільшення допомоги при народженні першої дитини насправді можна вважати тільки умовним оскільки розмір допомоги який виплачується одразу не змінюється взагалі – це трохи більше 10 тисяч, так само не збільшується сума щомісячної допомоги – 860 грн., збільшується лише час протягом, якого ця допомога виплачується з 2 років до 3 років.
Також єдиний розмір допомоги при народженні без прив’язки до прожиткового мінімуму веде до того, що ця допомога не буде кожен рік індексуватися, а отже з кожним роком буде знецінюватися із зростанням цін в країні.
Але… при всьому цьому взагалі скасовується такий вид допомоги як допомога по догляду за дитиною до 3 років. І як це подає Мінсоцполітики ? А ніяк, лише сором’язливо згадуючи що «з метою оптимізації соціального захисту сімей з дітьми допомогу при народженні дитини та по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку об’єднано в один вид – допомогу при народженні дитини».
А отже, навіть якщо допомога по догляду виплачувалася у наймінімальнішому розмірі (130 грн), то втрати кожної сім’ї будуть складати майже 5 тисяч гривень за 3 роки. А якщо мама отримувала цю допомогу у більшому розмірі (скажімо 500 грн), то така мама не доотримує 18 тисяч гривень. А є матері, які цей вид допомоги отримує в більшому розмірі ніж 500 грн. Кожен може порахувати сам… В цьому контексті потрібно зазначити, що цей підвищений розмір допомоги по догляду отримують, якраз ті мами, які найменш захищені і можуть отримувати її тільки тому, що мають дуже низькі доходи.
Про яке збільшення ми тоді говоримо ? Тим більше знаючи, що відповідні зміни були внесені законом, який скорочував соц. гарантії з метою запобігання фінансовій катастрофі, то хіба не зрозумілим є те, що ні про яке збільшення цих соц. гарантій не йдеться…
Мова цифр звичайно не проста і завжди можна показати, ті цифри, які подобаються державному чиновнику більше, але не показуючи інші цифри, це лише спотворює реальну ситуацію, вводить в оману всіх, хто з такою інформацією ознайомлюється. Це непрофесійний підхід, який приводить лише до того, що до інформації від відповідного державного органу немає довіри, і це як на мене продовження «традиції» попередньої влади – видавати бажане за дійсне.
Хіба цього ми прагнемо ? Хіба цього прагне Мінсополітки ?
Tags: допомога при народженні
Світлана права, (19.01.15). У мене народилася третя дитина (від другого шлюбу), а отримаю я як за 1, так як же мені їх забезпечувати, будучи в дек. відпусці, коли ціни ростуть як на дріжджах. Двух синів я виховувала довгий час сама, перший чоловік не допомагав і навіть уникає, досих пір, виплати аліментів. Я працювала понаднормово,щоб більше заробити (працюю вихователем в д.с.),зараз в дек.відпусці,а зараз маю те що наші великорозумні чиновники з січня місяця змінили ще й призначення виплати допомоги при невиплаті аліментів одним із батьків. Прив’язали цю виплату до зп. (спочатку в другій половині 2015 року виплачували індексацію,+ мої заміни + декретні от і вийшло, що я отримую потрібний мінімум і відмінили мені виплату аліментів). Виходить,що і батько і держава відхрестилися від допомоги. Зверніться через пів року-відповіли мені. Я вважаю не справедливо, що відмінили всі допомоги. А по телебаченню так гарно розповідали про адресну допомогу, що матері стануть отримувати більше… Аліменти отримують тільки ті, хто зовсім не працює. Як можна забезпечити дитину віком 14 та 11 років на суму 1455 грн., якщо взуття тільки в середньому 500 грн. , а одяг, їжа, комунальні, ліки ….
Відповідь: ви праві адресувати всі ваші слушні зауваження до уряду
Белочка, ты не совсем права(( Оно то так, но не забывай, что при рождении 2 ребенка, 1 никуда не пропадет, соответственно и потребности у семьи с 2,3 или более детьми в несколько раз больше, так как всех нужно одевать и кормить, для этого и давали на второго ребенка больше, а на 3 и следующих еще больше! Так как при рождении второго ребенка содержать нужно двоих на те же деньги, что и одного.
Я,обурена!Не можу зрозумiти,як в наш час,з шаленим ростом цiн можна економити на дiтках,i прирiвнювати всi категорi1?!Чому не можна скоротити кiлькiсть депутатiв i витрати на них?
Я,особисто одинока мати,з липня мiсяця отримую 775+309(як одинока),фiнансово1 допомоги чекати немаэ вiд кого,як забезпечити себе i маленьку дитину повноцiнним харчуванням,одягом,взуттям + при пологах нам не пощастило(був плiдний день)нам вирiшили пришвидшити пологи.В результатi травма голови у дитини,суцiльнi шви у мене(природнi пологи) витрати на регулярнi обстеження,»безкоштовних» лiкарiв,масажi i оплату електроенергi1,газу.Як жити далi не уявляю?
Відповідь: зразків позовів у нас немає, зверніться за допомогою як малозабезпечина родина до УПСЗ, перед цим ознайомтесь з відповдною статтею на сайті. Нажаль, якщо вище не виходить за доходами, допомогти не зможемо, навіть в судовому порядку.
Вот возмущаются, уменьшили.. мне тоже немного обидно, но вспомните, раньше вообще о таких выплатах можно было только мечтать, 10 лет назад получила 300 грн.на роды и 40 грн в месяц дикретных = 2 банки смеси,почти 🙂 так, что спасибо и за то, что есть…
Вопрос? А можно ли оформить соц.помощь на ребенка как малообеспеч? И как посчитать правильно?
Відповідь: Солідарна з вашою думкою. Щодо малозабезпечиної допомоги- ознайомтесь з статтею, там є приклад підрахунку та умови, за яких ця допомога призначається.
У мене велике бажання висловити Кабінету Міністрів, особисто Пану Міністру та іншим високопосадовцям -законописцям, від яких залежало написання та прийняття такого рішення, свій сум з приводу «урівняння» державної допомоги при народженні дитини в одну цифру, незалежно від того, яка це дитина друга, третя чи четверта. Я розумію, що нашій Державі величезна криза…..але мабудь тільки в нашій Державі можуть однією рукою забирати у матерів маленьку надію на забезпечення своєї дитинки усім необхідним, а іншою рукою просити у цих же матерів допомоги на підтримку армії. На разі, якщо і потрібно економити, то все ж мабуть не на благополуччі маленьких жителів нашої Країни. Таке враження, що урядовцям не відомо, що та решта коштів, а це 860 грн., які розтягнуто на решту три роки, » нічого не варта», враховуючи постійний ріст цін, а особливо на товари та речі, які необхідні маленькій дитині з народження і до тих трьох років, до яких виплачується допомога. Навіть якщо і урівняли суму допомоги, то принаймні щомісячна виплата такої допомоги має буди не меньшою ( а той трішки більшою) від одного прожиткового мінімуму, який встановлено у нашій державі, а той і прирівняна хоча б до мінімальної зарплати. Принаймні так буде чесно по відношенню до усіх жінок і їх маленьких діток. Незалежно від їх рівня прожиття. Дуже хотілося б щоб наші Урядовці переглянули свої пропозиції і запропонували Верховній Раді збільшити рівень допомоги при народженні дитини до тієї суми, яка хоча б щомісячно трохи оправдовувала себе. Дякую.
Відповідь: порадимо підписати петицію, яка є в статті на головній сторінці, також продублювати це ж звернення до Уряду на його сторінці.
Подача материала на «идиотско-приподнятой» ноте действительно лжива и ужасна.
Но в целом факт прекращения дележа на первого-второго-двадцать пятого ребенка лично мне импонирует.
Если бы решение зависело от меня, то я бы утвердила единую сумму на рождение равную, например 53 прожиточным минимумам на ребенка соответствующего возраста (по минимальной заработной плате на протяжении 36 месяцев (43848,0грн) + единоразово 10,5 прожиточных (10848,0 грн)).
Или оставила бы утвержденный размер, но не отменяла бы пособие по уходу за ребенком до достижения ним трехлетнего возраста.
Сам принцип получения данного пособия я бы изменила следующим образом:
— для социально застрахованных лиц (работающих на момент ухода в декретный отпуск) со стажем работы
до 2-х лет — 50% от прожиточного уровня трудоспособного лица; от 2-х до 4-х лет — 70%; от 4-х до до 6 лет — 80%; от 6 лет и выше — 100%.
— для лиц, состоящих на учете в центре занятости:
как застрахованные лица — 85% (вне зависимости от стажа);
как социально не застрахованные лица — 50%.
— для социально не застрахованных (не работающих на момент беременности и родов) — 30%.