Після широкої реклами державної електронної системи, яка дозволяє подавати звернення і запити в державні органи у електронному вигляді я вирішив спробувати дослідити на практиці ці «можливості».
Як заявлялось у рекламі цієї системи для того щоб скористатися її можливостями необхідно лише всього на всього зареєструватися як користувач на сайті http://z.gov.ua, сформувати запит, а далі вже сама система робить усі подальші дії і єдине, що залишається чекати відповіді на своє звернення чи запит від державного органу.
Це в ідеалі, а що ми маємо на практиці…
В першу чергу я зареєструвався в системі. Загалом стандартна процедура, яка потрібно зазначити не викликала особливих зауважень і це давала надію, що система справді працює.
Далі було складання доволі традиційної скарги до Держспоживінспекції України щодо порушення прав споживача. І вже на цьому етапі з’явилася маса проблем, які невідомо як вирішувати. Не продумана система вибору державного органу, якому потрібно надіслати запит, обмеження на кількість символів у формі де має бути зазначена скарга, а також не можливість вкласти файл (така опція нібито і присутня, але в реальності вона не працює, принаймні декілька спроб це зробити не увінчалися успіхом).
Також у цьому контексті слід відмітити те, що відповіді на ці питання не можливо отримати ні у відповідних інструкціях, які є на сайті, ні за формою зворотного зв’язку, який можна назвати зв’язком з космосом. Всі мої спроби скористатися цим зв’язком приводили до розуміння що ми одні на цій планеті.
Попри всі проблеми я таки спробував сформувати звернення до державного органу і отримав відповідь від системи, що це моє звернення від 28 березня 2013 року надіслано. Пройшло майже три місяці жодної реакції, жодної відповіді і жодної надії, що ситуація якимись чином зміниться.
Знову користуюся зв’язком з космосом (формою зворотного зв’язку) вже без надії бути почутим. Також знаходжу на Національному реєстрі електронних інформаційних ресурсів єдину контактну електронну адресу цієї системи, яка знову ж таки виявилася не робочою. Практично жодних шансів отримати відповіді на мої питання.
Досвід експлуатації цієї системи свідчить про суттєві проблеми з її експлуатацією. В моєму випадку я б навіть говорив про повну відсутність такої можливості і даремність витрат часу і зусиль направлених на те, що спробувати ці «можливості» на практиці. І виправданням навіть не є те, що система до кінця 2013 року функціонує у режимі дослідної експлуатації про що до речі ніде не сказано і ніде не повідомляється, єдине де про це можна довідатись це з невеликого інформаційного повідомлення на Урядовому порталі . Важливим є те, що для того щоб щось випробовувати, необхідно щоб хоча б працювали основні функції системи.
А поки що все це виглядає як недобудований будинок. Ніби такий сякий фасад є, але краще не заходити в середину.