Як і очікувалося ця зима примножила ті проблеми, які Укрзалізниця накопичувала вже багато років.  Зношеність вагонів і поїздів,  скорочення кількості нічних потягів і станцій на яких вони зупиняються, введення поїздів «Хюндай», які не витримують навіть перших випробувань на надійність,  відсутність чіткого порядку компенсації за затримки поїздів,  порушення трудових прав самих працівників Укрзалізниці все це неповний перелік тих проблем з якими мали змогу стикнутися вже чи не кожна людина в цій країні.

Особливо показовим в цьому контексті є поїзди, які за дуже не маленькі кошти купили з далекої Кореї.   Впевнений за ці кошти можна було б оновити таки велику частину «зношених» пасажирських вагонів і можливо купити нові.  А замість того маємо, що не вирішивши проблеми зношеності вагонного складу керівництво Укрзалізниці створили нову проблему, яка вже також має ім’я і фамілію  – Поїзд Хюндай.

Ні для кого вже не секрет, що люди вже бояться їхати «супершвидкісними» потягами Хюндай по сніжним полям України.  Це вже перетворюється на гру  в лотерею головною винагородою якої є витягнути  білет без запізнення потягу.  Для тих кому не пощастить Укрзалізниця підготовила ще додаткові «бонуси» — холод  і темрява у вагоні, заблоковані туалети, не працюючий Інтернет і відсутність будь-якої надії на компенсацію.

Хто хоче переконатися може перевірити скільки поїздів Хюндай за останній час не доїхали вчасно до свого місця призначення.  Потрібно зазначити, що в кожному з поїздів їхало по більше ніж 500 людей. Цікаво тепер подивитися в очі тому хто говорив про надійність, швидкість і комфортність потягів Хюндай навесні цього року.  Коли Міністр інфраструктури стверджував про прорив у напрямку пасажирських перевезень. Все це виявилось черговим «пакращенням», яке лише пришвидшило руйнування галузі пасажирських перевезень в Україні.

Введення у графік руху поїздів Хюндай стало однією із причин виникнення ще однієї проблеми – оптимізації «нічних» потягів. Коли на догоду нібито «швидкісному» денному руху поїздів було відмінено велику кількість потягів, які були дуже зручними і доступними для багатьох людей. Тепер маємо ситуацію коли на нічні поїзди є величезний дефіцит  білетів і дуже часто фактично немає можливості купити квитки на такі поїзди.  Зате білети на дорогі денні поїзди завжди є в наявності.

Вирішити цю проблему знову були покликані Хюндаї … але вже нічні.  Напевно в Укрзалізниці подумали, що люди  мріють про те, щоб провести «комфортно-сидячи»  цілу ніч в електричці, замість «нестерпних» лежачих умов у звичайних потягах.

Ще один наслідок введення поїздів «Хюндай» і відміни «нічних» потягів стало те, що працівників Укрзалізниці почали скорочувати, «рекомендувати» купувати облігації, які випускає Укрзалізниця,  також почався тиск на профспілки залізничників. Прикладом у цьому контексті може слугувати ситуація з Вільною профспілкою Харківської  вагонної дільниці № 1 Південної залізниці. Коли на спроби захистити трудові права залізничників цією профспілкою керівництво Південної залізниці здійснює безкінечні перевірки  її членів, а також порушує судові справи проти її голови і створює перешкоди у користуванні приміщенням профспілки.

І все це за те, що залізничники не побоялися заявити про порушення трудових прав, що стається на Укрзалізниці про корупцію,  а також про проблемність поїздів Хюндай і шкідливість скорочення «нічних потягів»  проявивши свою солідарність із нами пасажирами.

Все в цьому світі взаємопов’язано, тим більше цей принцип діє у транспортній галузі, де не можна приймати непродуманих і необґрунтованих  рішень, які можуть мати довгострокові негативні наслідки.  На жаль, в галузі перевезень залізничним транспортом такі рішення були прийняті і  кожен з нас може на собі відчути  наслідки  цих рішень. І доводиться констатувати, що так погано, як зараз Укрзалізниця ще ніколи не працювала.

Днями надійшла відповідь від Укрзалізниці на звернення щодо вимоги якісних послуг,  яке було підписано трьома з половиною сотнею людей (повний текст поданий у кінці статті). У відповіді це державне підприємство в черговий раз поінформувало про те, що справді в Укрзалізниці величезні проблеми. Але в той же час  було зазначено, що «у разі відмови від змін, що нині впроваджуються, неможливо буде забезпечити курсування пасажирських поїздів». Я переконаний, що у разі продовження рухом цих реформ наслідок буде таким самим.

 

Укрзалізниця- відповідь на звернення

Tags: ,

Добавить комментарий